Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van peterenellenoor - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van peterenellenoor - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

16 Maart 2016 | Nederland, Leeuwarden

Het is bijna zover... Althans, de reis zelf nog niet. Als het goed is, duurt het nog 274 dagen voor we vertrekken. Het klinkt nog heel ver weg, maar de tijd zal wel voorbij vliegen.

We hopen deze week de definitieve reis te boeken. Dan hebben we in elk geval de vliegtickets en de reservering van de auto. Ook staat al vast waar we overnachten. Twee toffe locaties kunnen helaas niet doorgaan, omdat deze al volgeboekt zitten. We zijn nu nog met alternatieven bezig.

Het is in december/januari hoogseizoen in Nieuw-Zeeland. En het is er dan erg 'druk', want ze hebben zelf ook vakantie. Het is er dan ook zomer, dus veel toeristen komen in die periode naar Nieuw-Zeeland.
Alhoewel druk in dit geval relatief is. Nieuw-Zeeland is ongeveer 8 keer zo groot als Nederland en telt 'maar' 4,5 miljoen inwoners. Een groot gedeelte van de inwoners, woont dan ook nog in de grote steden van Nieuw-Zeeland.

Sommige excursies of tripjes waarvan we zeker zijn dat we deze willen gaan maken, hebben we ook alvast vast laten leggen. Op sommige plekken zitten we maar enkele dagen en we willen bepaalde hoogtepunten natuurlijk niet missen. Later meer over deze excursies.

Via onderstaande link, kom je in onze online omgeving. Daar kun je eigenlijk de hele reis terugvinden; de data, accommodaties, de route die we (ongeveer) gaan rijden, de excursies die al vast staan en informatie over de omgeving waar we zitten.

Als het goed is, is dit één van de laatste offertes (nummer 6 inmiddels). We zijn het nog even aan het finetunen qua data en sommige excursies. In de offerte staat dat we vertrekken op 17 december. Waarschijnlijk wordt dit 15 december, de vliegtickets zijn dan bijna € 1.200,- goedkoper, dus die keuze is snel gemaakt.

Veel plezier met rondkijken!
En... nee, er is geen plek meer in de koffer... ;-)

• 17 Maart 2016 - 10:30

Annemarije:

wowww ziet er mega tof uit! Ik ga binnenkort nog eens verder kijken!
    Veel succes verder met de voorbereidingen.
    X